Felanmälan
Du gör din felanmälan i Mina Sidor i Pigello
Att bo hos Svenska Nyttobostäder är smidigt ur många aspekter. Vi erbjuder en enkel process för att hantera eventuella problem i din lägenhet. För att göra en felanmälan, logga in på Mina sidor och välj felanmälan. Där beskriver du problemet och kan även ladda upp bilder som förklaring. Din felanmälans status kan följas på Mina sidor i Pigello, och det går även att anmäla problem i trapphuset, miljörummet eller andra gemensamma utrymmen.
Vi prioriterar felanmälningar olika. Vänligen läs igenom anvisningarna noga och försök lösa problemet själv innan du skickar in en felanmälan. Om en felanmälan görs utan att ha följt våra instruktioner först, kan debitering för material och arbetsinsats tillkomma.
Vid akuta ärenden på kvällar och helger, kontakta vår jourtjänst.
Felanmälan dagtid
Felanmälan som inte är akut gör du via Mina Sidor i Pigello, därefter kommer en fastighetsskötare från Property Partner att kontakta dig för tidsbokning.
Jour
Vid akuta åtgärder så som avloppstopp eller vattenläcka ringer du vår jour 0771-40 46 00. Om det visar sig att du själv orsakat felet eller att felet hade kunnat avhjälpas på tidigare och på dagtid kommer du att bli debiterad för jourutryckningen.
Felanmälan Hiss
Fel på hiss anmäls direkt till hissfirman, deras nummer hittar du alltid på hissen och i Mina Sidor i Pigello.
Störningsjouren
Om du blir oskäligt störd av din granne mellan 22.00-07.00 ber vi dig I första hand att ta kontakt med den störande grannen, om det inte hjälper ringer du vår störningsjour:
Wacab AB på 070-822 53 15.
Skadedjur
Ring Nomor via deras hemsida eller på telefon 0771-122 300.
Ring alltid 112 vid fara för liv.